lørdag den 5. februar 2011

Så kom solen

Så kom solen endelig til Barcelona for alvor. Vejrudsigten siger godtnok 14 grader men det virker som en hel del mere når man er direkte i sollys. Og for første gang tror jeg mit værelse nåede over 19 grader. Yay!

Som jeg skrev igår ville jeg ud og kigge lidt rundt i byen idag. Jeg havde fundet en engelsk boghandel som jeg gerne ville besøge -- så jeg kunne få udvidet min bogreol-i-eksil. Jeg fik købt et par bøger (Milton - Paradise Lost som vi skal læse til bogklup, Orson Scott Card - Speaker for the Dead og Murakamis Norwegian Wood som jeg har hørt skulle være noget mindre fucked-up end hans andre bøger). Efter det gik jeg lidt rundt i byen. Specielt brugte jeg led tid på Placa de Catalunya hvor der var en masse duer og mennesker. Jeg har lånt Carinas 70 mm - 300 mm linse med så jeg kunne stå lidt på passende afstand af alle menneskerne og tage nogle billeder:

Lille pige får en stor ballon af sin mor

Er det bare mig, eller ser denne due ikke lige lovlig ond ud?

Børnene var meget glade for alle fuglene og løb frem og tilbage mellem dem så de fløj op.
I min vandren på må og få stødte jeg pludselig på to fyre der stod og lavede kæmpe sæbe-bobler på en lille plads imellem alle de små snoede gader.


Det var et lille snap-shot fra Barcelona en hendes indbyggere.

1 kommentar:

  1. Sikke nogle fine stemningsbilleder fra en by, hvor det ser ud til, at foråret er på vej...

    SvarSlet