fredag den 21. januar 2011

De første dage i Atlanta

Ja, så kom jeg endelig til Coca Colaens by Atlanta. Jeg mødte allerede den første dag en Coca Cola bil, og kan se Coca Cola bygningen i det fjerne tårne sig op. Nu jeg tænker over det har jeg faktisk slet ikke drukket noget endnu, det må jeg hellere få gjort noget ved.
Jeg ankom godt tirsdag aften lokal tid efter en laaang flytur på over 9 timer, puha. Så da jeg endelig kom til lejligheden var det sådan cirka direkte i seng. Jeg bor sammen med Zsuzsanna som jeg allerede kender fra Aarhus i det de kalder 10th and Home Family Apartments, og lejligheden er rigtig fin.
Opgangen hvor vi bor
Min adresse forresten er 251 10th Street NW, Bldg E Apt 404, Atlanta, GA 30318, hvis nogen skulle få lyst til at sende mig post :-).
Onsdag gik det meste af dagen med praktiske ting (der var mange). Torsdag fik jeg så endelig internet på min computer og fik et skrivebord at sidde ved. Så i dag fredag må den jo nok stå på lidt arbejde. Datalogi her på Georgia Tech ligger i KLAUS bygningen, som mildest talt er kæmpe stor. Jeg farer fortsat vild, men mon ikke  efter 5 måneder jeg kan få lidt styr på den.
KLAUS bygningen


Og så vil jeg da lige slutte dette blog indlæg af med et billede fra et sted jeg nok kommer til at frekventere ret ofte.


5 kommentarer:

  1. Det ser skønt ud, Rikke. Jeg gad også godt forbi Coca-Colaens by :-). Hvordan er vejret?

    SvarSlet
  2. Vejret er ikke helt super endnu, sådan omkring 5 grader. Men mon ikke det hurtigt bliver bedre. I ser også ud til at have det rigtig godt i Asien, det lyder i hvert fald spændende på FB.

    SvarSlet
  3. Vi har det fint i Asien, men overvejer en smuttur til staterne i et par måneder - vi savner lidt nogen at snakke med i hverdagen, og Amerikanerne er lige en anelse bedre til engelsk end (Syd-Øst-)Asiaterne ;-). Glæder mig til at læse med her på bloggen, og lære lidt mere om Coca-colaens by :-).

    SvarSlet
  4. Dejligt du er kommet godt frem og allerede har fået en bank, nyt mobilnummer, et kontor - og ikke mindst en kaffebar :-) Vi glæder os til at følge med herinde i alt det, du oplever over there :-)

    SvarSlet
  5. Hej Rikke.
    Så lykkedes det mig at sende en kommentar til Søren. Jeg prøver lige til dig igen. Drengene vandt i håndbold over Polen. Det var første kamp i mellemrunden. Knus fra Kjeld og mor

    SvarSlet