mandag den 24. oktober 2011

Demonstration og Flytning

Hej allesammen, her kommer lige et to i en indlæg. Sådan er det jo når man har rigtig travlt med arbejde :-). Her er Schweiz går det godt og bare derudaf. Søren får lavet en masse grafik, jeg får googlet en masse og vi får set lidt af byen.

Sidste weekend havde Occupy bevægelsen fundet til Zürich, vi er jo ikke et bankcentrum for ingenting. Occupy Paradeplatz hed det, da det var her demonstrationen foregik. Jeg tænkte at det kunne da være meget sjovt at se, så jeg begav mig afsted. I starten nærmede jeg det lidt med forsigtighed, da man jo har hørt historier fra f.eks. New York, men det hele gik meget fredeligt for sig den dag. Her kommer lidt billeder som jeg tog.

Paradeplatz, hvor mange store schweziske banker har deres hovedkvarter.

Nogle demonstranter havde fundet maskerne frem. Her står de foran banken UBS.


Mange var også bare kommet for at se på, denne mand ville sikre sig det helt rigtige billede.

Denne weekend fik vi brugt på at flytte. Den første lejlighed vi boede i havde vi kun til 1. november, så jeg havde gennem Google fundet en ny (og større). Vi fik hjælp af Martin, en tidligere ph.d. studerende fra Aarhus som nu bor i Zürich, der i det hele taget har været en uvurderlig hjælp. Da vi ikke skulle flytte så langt, og da alting i Schweiz er meget dyrt, havde vi valgt at gå frem og tilbage med tingene. Det tror jeg ikke at schweizerne er vant til, der blev i hvert fald kigget lidt, da vi kom gående gennem midtbyen med madrasser og reol.
Søren i vores gamle lejlighed.

Det er mig der går foran med madrassen :-).

Martin er stærk mand.

Til frokost havde vi brug for noget at styrke os på, så den stod på pizza hos Don Leone.



1 kommentar:

  1. Årh mand den pizza gad jeg godt sætte tænderne i :-) Godt at flytningen gled uden problemer - og godt, at der endnu ikke sner nede ved jer - så ville det være lidt mere træls at slæbe rundt på møbler udendørs.

    SvarSlet